Min blogglista

fredag 18 december 2020

Vet du vad?

 I dag har jag klistrat upp den fyrtionde guldstjärnan på kylskåpsdörren.
En ny stjärna varje fredag symboliserar antalet veckor som vi har levt i vår lilla bubbla. Det började med att jag tydligt ville se hur många veckor det skulle dröja innan pandemin var över. Räkna ner alltså, ungefär som när någon räknar ner dagarna med hjälp av att bryta pinnar av kammen, fast tvärtom. Men veckorna bara gick och gick och jag fick inse att pandemin inte kommer att ta slut. 
Hur länge ska jag då hålla på med mina stjärnor? Hur ser vår tillvaro ut när jag har satt upp min sista veckostjärna? Handlar det om vaccinationen?  Eller när jag går till ICA för första gången och köper en liter mjölk? Eller något annat tydligt tecken? Jag funderar fortfarande och fortsätter med mina stjärnor.
**************
Ha en fin fjärde advent så ses vi igen under julveckan.

2 kommentarer:

  1. Tur att Du har några stjärnor som Du ser inne, för ute ser jag inga. Den grå molnmössan sitter i vägen.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att dröja länge tills vi kan leva som vi vill. Tur att grund-humöret är gott och vi inser att vi har det jättebra trots pandemin...bara oss själva att ta hand om...t.ex.
    Go'fredagskväll till er från oss. ��

    SvaraRadera