Min blogglista

tisdag 8 december 2020

Telefonfråga

Senast vi pratades vid frågade min kära syster: "Har du julbaket klart nu?" Julbaket känns så långt borta just i år men visst har jag bakat.
När degen blir så där perfekt att handskas med då...
...kommer lusten och glädjen med att baka.
Det blev ett julbak av bara farten för...
...lussekatter med saffran i kan man bara inte vara utan hur än den märkliga tillvaron runt omkring oss ter sig. Sen är det ju så roligt att baka för att inte tala om doften som tränger sig in i minsta vrå i hela huset. Mmmmm...
 

4 kommentarer:

  1. Jättefina och säkert goda. Jag känner saffransdoften.
    Assistenten gav jag bort vid flytten har ångrat ibland. Den lilla kan nog knåda en "liten" deg men....
    Frysen är inte stor så bullbak får inte plats. Vi kan ju enkelt köpa här och gör det när vi får lust.

    SvaraRadera
  2. Såväl deg som kusar såg jättefina ut!
    Degen ville man nästan ta tag i och börja baka.
    Katterna en fröjd för öga och gom, så kände för att ta en tugga. MUMS !

    SvaraRadera
  3. Så fina lussekatter! Det väcker minnet av vårt gemensamma lussebak!

    SvaraRadera