Min blogglista

måndag 14 december 2020

Luciamorgonen

 Väckarklockan var ställd på 6.30 och det var det verkligen värt. Frukostbrickan klar och...
...ljusen i fönstret är tända.
Så var det dags att luta sig tillbaka och njuta av Musikgymnasiet i Boden och...
...Barnkören från Kulturskolan i Kiruna.
Så trevligt, vackert och...
...stämningsfullt precis så som vi vill att en Luciamorgon i TV ska vara.
Precis som i går har jag haft klockan på ringning samma tid under hela december.  Tänder ett ljus och mysar till det för både...
...Fanny och mig själv.
Sen börjar det...MIRAKEL
Tänk att jag tittar på adventskalendern...
...varje dag. Helt nytt för mig.
Jag tycker att den är bra!!!
Fanny tröttnar i och för sig men det gör inte jag.
För övrigt kommer veckan att handla om härliga promenader.

1 kommentar:

  1. Lucia måste firas. Jag älskar ju gamla seder. Så Guben min får stå ut med tidig rosslig sång av frugan år efter år.
    I år var det ett värdigt TV-program. Fint.
    Julkalendrar måste också finnas....TVs versionen i år får G T = Klart Godkänd.

    SvaraRadera