Min blogglista

fredag 11 december 2020

Biscotti

Eftersom min fina Gevaliaburk i plåt... 
...har varit tom länge så ville jag fylla den med något. 
Det blev saffransbiscotti, som min man kallar skorpor. Det tycker jag låter så simpelt även om skorpor kan vara jättegoda. Alltså är det biscotti som nu fyller moster Evas Gevaliaburk.
Du har inte fått ett enda recept denna bagarvecka eftersom det bara är att googla och ta något som man tycker passar med vad man har i skåpen. 
**********************
Så har vi redan kommit till Luciahelgen. Oj oj så många minnen som man kan släppa fram alltifrån lussande tonårstiden, till våra lussande flickor och sen alla minnen från skolans värld. Nuförtiden får vi nöja oss med TV, vilket ofta är väldigt stämningsfullt och fint.
Ha en fin helg så ses vi nästa vecka igen.
 

2 kommentarer:

  1. Kardemummaskorpor med smör är görgott. Egengjorda hasselnöts-skorpor är ännu bättre så det ska jag baka. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Skorpor för mig är vardagsdoppa. Vetebröd som torkades på eftervärmen i den stora Aga-spisen, innan frysboxarnas tid.
    Så H-O det är nog biscotti som finns i moster Evas fina burk.

    SvaraRadera