Min blogglista

måndag 7 december 2020

I dag måste jag...

 ...börja veckan med att klaga.

Ska det verkligen få se ut så här?
Det är ju så "inne" i dag att hitta någon ansvarig som inte har skött sina åtaganden. Renova? ICA Kvantum?
Här ser vi t.ex. följden av att någon inte orkade lyfta armen...
Här då? Visst, det kan vara skator. Dom är ju omöjliga ibland. Man kan i alla fall inte lasta skatorna för resväskan som ligger ovanpå containern för plastförpackningar! Resväska...Förpackning...???
Jag tror tyvärr att det är tvåbenta varelser som tänker att "Någon annan..." Renova? ICA Kvantum?
Varför kan inte var och en, vi alla, sköta oss och följa bestämmelser, råd och riktlinjer från våra myndigheter. Att det ska vara så svårt... Grrrrrrr...



2 kommentarer:

  1. Man blir arg och förbannad och tänker fula tankar. Slapphet "nån annan får ta hand om..."
    Ibland får man förklaring. Jag satt utanför en sporthall och såg hur skator plockade skräp ur papperskorg och skräpade ner. Jag hann tänka snett innan jag såg.
    Vi har sopsortering inomhus vid garaget. Där har ibland stått grejer som absolut inte passar där och kartonger som inte är hopvikta...Information om slarvet har hjälpt. ☹

    SvaraRadera
  2. Och ibland blir man grgrgr
    på telefonen.
    Igår (mån. 7/12) kunde jag inte kommentera med telefonen.
    Därav detta inlägg.
    Kan hjälpa till med lite mera grgrgrrrrr....
    MEN slutkläm: sopsortering är bra när det fungerar!

    SvaraRadera