Min blogglista

tisdag 22 december 2020

Första tecknet...

 ...på att julen närmar sig  är...
...våra julgardiner. Alltid på plats till Första Advent sen ca 35 år tillbaka. Lika roligt varje år. Dessutom innehåller dom så mycket tjejprat, glada skratt och goa väninnor som skapade och sydde tillsammans. Vilken lycka!   
Mönstret hittade jag inspiration till i ICA-kuriren samma år. Och vet du vad? Jag är stolt över arbetet fortfarande. De vadderade röda applikationerna gör sig väl på den fröskalsfärgade bomullsväven. 
 Min svärmor sa alltid att kvalitén på ett sömnadsarbete ser man på avigsidan. Jag behöver inte skämmas...tvärtom. 
Nu har gardinerna skapat julkänsla i köket i fyra veckor och dom får nog hänga där över nyår också. SEN...är det lådan som gäller igen till nästa jul.
PS Förlåt att jag blev lite egotrippad en stund men "delad glädje är dubbel glädje". DS

2 kommentarer:

  1. Det Din svärmor sa om avigsidan, fick jag också höra som ung.tänk alla korsstygn.... Dina vadderade applikationer uppfyller helt kravet på god kvalitet. Jag gläds med Dig!

    SvaraRadera
  2. SÅ FINA är gardinerna och stolt ska du vara. Tänk så duktiga vi var och så mycket vi sydde vävde och tillverkade. Jätteroliga träffar och oförglömliga minnen. Vi kallar oss tjejer idag också hahaha.

    SvaraRadera