Min blogglista

måndag 4 mars 2013

MARS månad

Nu är det äntligen MARS!!!
Det känns som om jag har längtat mer i år än andra år.
Inte konstigt när solen ju värmer både kropp och själ.
Vi har haft första fikan utomhus, visserligen med tjocka jackor på men ändå.... 
Högsta temperaturen hittills i växtlusthuset. Ser fram emot att få städa ur vintern där och mysa till det med kuddar, levande ljus och naturligtvis pelargoner.
Än så länge står dom inomhus och växer så det knakar och nu slår snart den första blomman ut.
Vårtecken!
**************
Denna veckan tänker jag bjuda på lite matnyttigt.
Vi ses! 


3 kommentarer:

  1. Skilli A-M04 mars, 2013

    Värme.
    Ja,tack!
    Pelargonknopp.
    Vackert!
    Matnyttigt.
    Ser jag fram mot!

    SvaraRadera
  2. Det är den här årstiden man riktigt känner hur det spirar i en när solen kommer fram och värmer mot ansiktet. Har pelargonier som jag köpt på Buketten, hoppas att de tar sej i köksfönstret.

    SvaraRadera
  3. Det är lycka att kunna vårda gamla pelargoner och få dom att blomma på nytt.
    I år får det bli nyköpta
    MEN inte för tidigt för då brukar knopparna torka (hos mig i alla fall).

    SvaraRadera