Min blogglista

onsdag 20 mars 2013

En burk kvarg...

Den 12 mars tittade jag in i kylskåpet och fick se kvarg-burken... "Sista förbrukning" hade passerats med en dag.
Ett bullbak för semlor blev inte av... Vad gör jag? Jag hade tänkt göra våfflor någon dag och överraska maken med och se, hos Arla fanns ett våffelrecept med... just det...KVARG. Visserligen kardemummavåfflor men dom kan man ju göra utan kardemumma. 
Ganska nytt dubbelt våffeljärn och snart är det Våffeldagen.... Inget att tveka på, bara att sätta igång... 
 Frågan är Sylt eller Honung? Receptet sa honung men både och blir ju ännu bättre.
 Som tur var finns det alltid Turkisk yoghurt i kylskåpet. Det är allra bäst till våfflor tycker jag.
Jaa, sen var det bara att smaska i sig.
Blev en överraskning för mig också...
Gott, gott!!

3 kommentarer:

  1. Oj vad sugen jag blir på våfflor, var är det du har i dem kvarg och Turkisk yoghurt, men våfflan ser ju god ut, skall kolla på recept på internet.
    Numera behöver man inte längre en kokbok, det är bara att googla så hittar man många varianter på recepten, eller hur.
    Men jag brukar skriva ut och sätta in i min pärm ändå.
    Eva har en läsplatta som hon tar med sig överallt och läser receptet där, jag har inte hunnit dit än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Turkisk yoghurt har jag i stället för vispgrädde eller glass ovanpå. Mycket godare!

      Radera
  2. Skilli A-M20 mars, 2013

    Jungfru Marie bebådelsedag- Marie bebådelsedag- Vår Fru Marias beådelsedag- Våffeldagen..... Kärt barn har många namn. Och i år kan man äta våfflor flera gånger om på "Våffeldagen?"... Den 17 mars såväl som den den 25 mars.
    Den tidiga påsken och palmsöndagen flyttar om lite på dagarna, så det passar i kyrkoåret. Gott i alla fall med våfflor, vare sig man har sylt eller honung eller både och!!!!!

    SvaraRadera