Vi köpte en låda med ICAs frysta kycklingfiléer. Guldfågelns var slut.
Då var det dags att kontakta ICA. Fick svar efter fyra! dagar. När det gällde konstigheterna kunde de inte säga vad det var utan hänvisade mig vidare till kundtjänst ICA och vad gällde halal-godkännandet hänvisade de till Jordbruksverkets normer.
ALDRIG MER ICAs kycklingfiléer!!!
Kontaktade sen Guldfågeln och fick ett snabbt och uttömmande svar. Guldfågelns kycklingfileér ligger nu som vanligt i frysen.
Hittade konstigheter bland filéerna.....
...läste sen på paketet "Halal-godkänd"!Då var det dags att kontakta ICA. Fick svar efter fyra! dagar. När det gällde konstigheterna kunde de inte säga vad det var utan hänvisade mig vidare till kundtjänst ICA och vad gällde halal-godkännandet hänvisade de till Jordbruksverkets normer.
ALDRIG MER ICAs kycklingfiléer!!!
Kontaktade sen Guldfågeln och fick ett snabbt och uttömmande svar. Guldfågelns kycklingfileér ligger nu som vanligt i frysen.
Du får nu fyra val:
SvaraRadera1 gäller din fråga ursprungsland
2 gäller din fråga näringsinnehåll
3 gäller din fråga slaktmetod
4 gäller din fråga kontakt med en människa som man kan prata med..............................
Har just nu fel på telefonen (den fasta) igen!!!!
Här kommer svar:
Radera1 Nej. Vill köpa svensk men jag hade inte ju inte läst på förpackningen så då får man skylla sig själv.
2 Nej.
3 Ja. Halalslakt borde inte vara godkänd.
4 Den 4 mars köpte jag kycklingen och har fortfarande inte fått svar från ICA kundservice.
"Konstigheterna", som Du ser på bilderna var det första jag reagerade för. Kändes osmakligt. Då läste jag på informationen och båda delarna gjorde att jag hörde av mig till affären först.
Konstiga svar eller inga svar alls, det är inte lätt att vara husmor, var det bättre förr????
SvaraRaderaUSH och FY!
SvaraRaderaMEN ska man läsa allt på alla förpackningar och dessutom förstå vad allt betyder så är det inte lätt att handla RÄTT.
Så roligt att Du svarade.
SvaraRaderaJag var "lite" ironisk för jag hade just hållt på med en massa val....
Det går ju inte att bara ringa och anmäla att telefonen är sönder. Man ska ju göra jobbet själv först...sedan kanske det kommer en tekniker och tittar om ett par dagar, när man undersökt och undersökt.....
PHU.....
Du ser ut att ha påverkats av telefonbolagets strategi. Om man inte väljer alls brukar man få prata med en människa. Det är min strategi om jag tröttnar.
RaderaI eftermiddag fick jag mail från ICA kundservice. De skulle skicka min fråga vidare.....till ansvarig inom..... just det... ICA. Vad ger Du mig för den?????