Min blogglista

måndag 4 december 2023

Veckans...

 *Tillsammanspromenad*
...gick förra veckan i Lexby naturområde i Mölnlycke.
Djup skog som bjöd på hiskelig vandring. Den gick upp och ner, upp och ner på halkiga stigar med gott om rötter, stenar, grenar och höstlöv  och det var höga åsar och djupa raviner.
MEN... här fanns också en...
...grillplats.
Flinka händer tände elden och värmen spred sig till...
...oss fem. Fanny verkade också trivas med elden eller kanske var det att hon anade vad som fanns i våra ryggsäckar. 
Alltid så svårt att vänta tills bara glöden finns kvar.
Ja ja, den delvis brända korven smakade godare än någonsin.
Under den för oss alltför svåra vandringen hade jag inga möjligheter att fotografera. Jag hade fullt sjå med mig själv att inte halka, snubbla, snava eller ramla. Hjälpande händer fanns det gott om.
MEN när vi kom tillbaka och vandringen var över då kände jag mig så lycklig att vi alla fem hade klarat av den här utmaningen utan att skada oss på något sätt. Men vi gör inte om den...


 


5 kommentarer:

  1. Onödigt farligt att utsätta er för halkigt ojämnt underlag. Inte försvarsbart OM nåt illa hade hänt.

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, ord och inga visor, från dig Lisa. Det hela var Skilli A-M s fel. Hade bara läst om en 2 km - slinga med grillplats i ett natrurskyddat område, utan att provgå. Då kan det bli på detta viset. Och tänk i sommar, när vi minns hur vi kröp upp och åkte kana ner., Då blir det ett roligt minne. 😊😄😁😆😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har gott om roliga minnen från våra tillsammanspromenader. Jag hade också kollat leden på nätet men där stod ingenting om svårighetsgrad.

      Radera
    2. Vilket äventyr! Var rädda om er! Samtidigt låter det som ett nyttigt äventyr😉

      Radera
  3. Så nöjd och glad man är efteråt. 👍

    SvaraRadera