Min blogglista

torsdag 14 december 2023

Extra gott om...

 ...tid just nu att lyssna på böcker. 
Just den här gengren började med att en kär väninna tipsade om
---De fenomenala fruntimren på Grand Hotel---
(Ruth Kvarnström Jones)
Sen läste jag...
---Döda kvinnor förlåter inte---
(Katarina Wennstam)
---Räkna hjärtslag---
---Värma händer---
---Käraste vänner---
(Trilogi av KatarinaWennholm)
Spara gärna listan ovan du kommer inte att ångra dig! 
Efter dessa fantastiska böcker tänkte jag att jag skulle prova något helt annat...
...men nej, vilken skillnad. Just nu har jag en kvarts lyssnade kvar....
Jag har kommit på att jag helst läser böcker från nittonhundratalets första år fram till 50-60-talen. Spännande att kunna följa kvinnors kamp för oss som kommit efter. 
PS Gå i på Adlibris till exempel och läs om innehållet i böckerna. DS

3 kommentarer:

  1. Så roligt få en lista. Länge sedan. Jag har ju äntligen tagit tag i "De sju systrarna", så jag har inte varit BOKKÖS. Börjar på måndag i "Den saknade systern". Listan kom som på beställning. Tack

    SvaraRadera
  2. TACK för boktipsen!
    Jag blir trött i huvudet av att läsa och skulle somna av att lyssna.
    Kroppen är fortfarande "ofrisk".

    SvaraRadera
  3. Tack för boktipsen! Nu har jag att se fram emot.

    SvaraRadera