Min blogglista

onsdag 20 december 2023

Bageri, eget eller andras?

När barnen var små köpte jag aldrig något bröd. Bakade allt, både matbröd och kaffebröd. Sparade naturligtvis många kronor på det viset samtidigt som jag ville veta vad jag gav barnen att äta. Det skulle vara nyttigt utan tillsatser.
Hur tänker jag i dag?
Det händer att jag köper sött bröd någon gång men då ska det vara alldeles extra gott och då kostar det. Trettiofem kronor kostar en tosca-, kanel- eller kardemummabulle hos bagarn i Tollered men det är dom värda.
När det gäller matbröd så bakar jag en del men det blir blandat med köpt.
Tänk att kunna bjuda på en egengjord mandeltårta tillsammans med färska hallon och vispgrädde på julafton och sen...
..på juldagen en härlig saffranskaka med ett pudertäcke på. Funderar på att baka något mer inför helgerna. 
Jag blir lycklig av att baka...

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga saffransbullar, mandeltårta med hallon och pudertäckt saffranskaka = JUL 2023🌲❣️🕯️🌲❣️🕯️🌲❣️🕯️

    SvaraRadera
  2. Jag var duktig förr.. bakade ofta både matbröd och bullar.
    Numera är jag bekväm och köper matbröd. Muffins och nån liten kaka bakar jag ibland..kolakakor t.ex.

    SvaraRadera
  3. Så duktig har jag aldrig varit. Bakar när andan faller på och lusten infinner sig, som i dag ( hallongrottor och havrekakor)
    Ingela

    SvaraRadera