Min blogglista

tisdag 12 december 2023

Egenvård

Jag kanske borde ta "saken i egna händer"? 
 Bad maken snällt att...
...åka till apoteket och köpa bästa hosttabletten och...
...till affären och köpa bästa livselixiret.
Nu äter jag honung och Senegatabletter och därtill massor av vatten varmt eller kallt.
Inte underligt att jag inte orkar äta mat...
På tal om mat? Jag har ju inte berättat om hur det gick i torsdags när vi hade vår utelunch och skulle äta Wallenbergare. Det får du reda på i morgon.

3 kommentarer:

  1. Puh sa : Om man tänker efter en stund
    kan det hända, att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut! Det var det Du gjorde.
    Du och Nalle Puh får äta HONING nu.
    Som tur är, är det allt bra gott.

    SvaraRadera
  2. Honung i varmt te..ok och lindrar.
    Cocillana gör gott inför natten..jag hostar inte och sover lugnt.

    SvaraRadera
  3. Vila och huskurer gör gott.👍 och jag äter honung och ingefära varje dag och det tror jag på. Peppar peppar än så länge😘.
    Krya på dig!
    Ingela

    SvaraRadera