Min blogglista

tisdag 19 december 2023

Försöker...

 ...att någon gång göra lite som jag brukar före jul t.ex. saffransbullar.
Smör och mandelmassa bredde jag på degen, vek ihop och sen...
...kom den här gamla tingesten/sporren till stor nytta.
Så tog jag varje degremsa och, efter beskrivning på Youtube, snurrade runt fingret på ett speciellt sätt. 
Inte lätt men jag försökte i alla fall så gott jag kunde.
Resultatet blev inte vad jag hoppats på. Många var helt misslyckade och alla blev alldeles för stora. Hoppas på bättre lycka och handlag en annan gång. Jag borde ha hållit mig till de gamla vanliga lussekatterna...


3 kommentarer:

  1. Ser alldeles otroligt hembakt ljuvliga ut!!! 🥐🥨🥯🥐😋😘😃🌿❣️

    SvaraRadera
  2. Duktig kvinna !
    Säkert goda och fina blev dom.
    Jag köper..riktiga saffransbullar..nu 4 st 20 kr. Många fördelar att bo just här ..nära till allt.......

    SvaraRadera
  3. Ser jätte goda ut👍 och det är viktigare än utseendet🥰 Ingela

    SvaraRadera