Min blogglista

onsdag 14 november 2012

Vi komma, vi komma...

...från ICAs mataffär...
 STOPP, STOPP!!
 Det ska vara egenhändigt gjord deg...
 ...nya pepparkaksmått...
 ...från senaste semesterresan...
 ...och från förra året.
 Jag gör som min kära mamma, tar fram en pall och sätter mig framför ugnen. Ingen bränd plåt här inte!
Inte svårt att gissa vart den semesterresan förde oss. 
Första burkarna är nu fyllda med dalahästar och änglar. Två tredjedelar av pepparkaksdegen väntar på fler bak. Då ska dom gamla, kära och välkända pepparkaksmåtten användas.
Måtte jag ALDRIG falla för frestelsen att köpa färdig deg eller ännu värre färdiga pepparkakor. 

3 kommentarer:

  1. Roligt att dalahästarna hittat till Er.

    Jag känner doften.......mmmm.

    SvaraRadera
  2. Oj vad du är duktig och proffsig, snygga pepparkakor blir det.

    SvaraRadera
  3. Hoppsan hejsan
    det går jättebra att köpa färdig deg och göra kakorna själv. Här bakas det ofta med barnbarn och då använder vi små söta kakmått.Även vissa köpepepparkakor är ok. Särskilt fina (och dyra) kan man köpa på ett bageri i Göteborg. Dom måste man beställa i förväg.

    SvaraRadera