Min blogglista

tisdag 27 november 2012

Brevbäraren kom...

...med pengar. Hela 34 riksdaler! Jo man tackar. Då får det bli ett bankbesök eller kanske inte... Att få ut dessa 34 kronor skulle kosta 50 kronor. Hmm... Anvisningarna berättade att man kunde få ut dom i en matvaruaffär också eller till och med betala med dom. Då kostar det bara 25 kronor.... Fler möjligheter fanns inte.
Just i det här sammanhanget var det verkligen bättre förr. 
....................
En annan dag i veckan kom tredje numret av fototidningen, som jag tagit en provprenumeration på. I det här numret visades bland annat erotisk bildkonst. Det var vackra bilder men, men...
Däremot stod en del om vad som kännetecknar en bra bild och det tog jag till mig.Sen ringde jag och sa upp prenumerationen. Den här tidningen passar säkert bättre för proffsfotografer....

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag svamlade till det när jag skrev, håller med dej att i vissa sammanhang var det bättre förr.
    Har provat någon gång med PC-tidningar, men upptäckte snart att det inte var något för mej.
    Men nu kan jag då och då få ett telefonsamtal där de säger att jag tidigare har prenumerat på deras tidning, och nu har det ett erbjudande som inte kostar något alls. Men slutklämmen blir att du behöver bara betala portot på 59 kr.
    Numera blir det "Nej tack" så fort jag hör att det är en försäljare.

    SvaraRadera
  3. Vilka tider.... 34 kr som blir i bästa fall 9 kr!!!
    Skämt åsido:
    Tror man kan lägga med avin till banken i ett brunt girokuvert.
    Då sätts det in direkt???
    Det kanske också är för länge sedan.
    I så fall: Det var bättre förr!!!!!

    SvaraRadera