Min blogglista

fredag 2 november 2012

Allhelgonahelgen

Nu går mångas tankar till nära och kära som gått bort. Gravar smyckas med kransar och ljus. En fin tradition. Den allra vackraste kyrkogården jag besökt är Skogskyrkogården i Stockholm, som ju är med på Världsarvslistan. Skulle gärna gjort ett besök där till helgen eftersom jag har min mamma, pappa och storebror där. Senast var vi och "hälsade på" i påskas. 
 Tänder ljus här hemma i stället.
På Kvibergs Kyrkogård i Göteborg finns mina svärföräldrar. De får besök många gånger under året och naturligtvis den här helgen.
Nu är det redan dags att önska Dig en fin helg.
På måndag kommer Du att få se en ängel här på bloggen.

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen en tankeväckande helg. Önskar dej och alla bloggarna en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Kram J.

    SvaraRadera
  3. Vi ska besöka två gravar i helgen,
    smycka, tända ljus och minnas.

    Jag är nyfiken på ängeln!

    SvaraRadera
  4. Endel traditioner behöver vi faktiskt inte anamma.
    Men denna att tända ljus på våra gravar, den är jag glad att vi fått.
    När jag var liten var vi aldrig till graven, när det var mörkt.
    Inte tände man ljus där heller. Min mamma tyckte faktiskt det var
    lite suspekt. Men hon lärde sig tycka om det.

    SvaraRadera