Min blogglista

måndag 30 november 2020

Ute, ute, ute...

Naturligtvis är vi så glada för att vi kan träffas... men alltid ute.
Numera är vår tillsammansplats här (om vi inte är ute i någon promenadskog förstås) och...
...vad vi behöver står och väntar innanför.
En väninna var här i veckan och fick het soppa och i går gratulerade vi en av våra kära svärsöner på födelsedagen. Vi blev bjudna på kalasfika...
...på samma plats som alltid nuförtiden.
Grattis till dig kära C.
Men men... Jag börjar bli trött på utelivet. Jag fryser...
...trots elfiltar... 
...alla andra filtar, dynor och alla kläder. 
MEN det är alldeles för tidigt att tröttna! Först ska vi fira jul och sen nyår och sen vänta, vänta och vänta.... längta, längta, längta till en annan tid... Den kommer...säger dom.

 

2 kommentarer:

  1. Idag lånar jag ord av Albert Camus:
    “I mitten av vintern, lärde jag mig att det fanns en osynlig sommar inom mig.”
    Eller detta av Sinclair Lewis
    “Vinter är ingen årstid, det är en ockupation.”

    SvaraRadera
  2. Träffar är viktiga och nödvändiga...
    MEN
    att sitta ute påpälsad på olika sätt och små/stor rysa..frysa gillar inte jag.

    SvaraRadera