Min blogglista

tisdag 17 november 2020

Nolhagaparken...

...bjuder på fina promenader.
Gott om välansade gångvägar.
Den här dagen (5 nov) blåste det något förfärligt så...
...vi kände oss riktigt vindpinade när vi äntligen kom "runt hörnet".
Parkeringsplats mitt i naturreservatet? Det stod "RESANDE" på taget och hade förmodligen använts i något teatersammanhang gissar jag.
Löven var inte längre kvar på träden men...
...desto mer på marken. Som barn fick jag inte leka i löven, då kunde jag drabbas av polio. Det fanns osäkerhet och rädsla för smitta även då.
Tycker om den här bilden lite extra och därför får den hamna på Instagram också. "Rofylld höstbild"
Vi hamnade också utmed Hälsans Stig på promenaden.
Det är lätt att hitta vackra bildobjekt även...
...i mörkaste november. 
Det blev en härlig promenad som nöp lite i kinderna av blåsten.
 

2 kommentarer:

  1. Mörkaste NOVEMBER.
    Så mörkt det blev i går.
    Coronan tar allt större plats.
    Nu är det skarpt läge.
    Då gäller det att kunna se det vackra i en soffa täckt med några löv. Tack för den bilden av ro.

    SvaraRadera
  2. Fin novemberpromenad i vacker miljö.
    Rosor på kinderna känns friskt och gott.

    SvaraRadera