Min blogglista

torsdag 5 november 2020

Nya vanor

Jag har ju skrivit en del om hur det är att handla matvaror online. Nu ska jag berätta om fördelarna.
Sitter hemma i lugn och ro och slipper trängas eller komma för nära andra kunder. Jag kan göra beställningen när som helst på dygnet och slipper tidigmorgonhandling alternativt senkvällshandling som många 70-plussare gör nu.
All information om varan finns, innehåll, ursprungsland, kg-pris...
....vilka varor jag köpt tidigare...
...vilka extrapriser som finns och hur länge dom gäller. Dessutom tydliga och bra bilder på varan. Bonus får jag upplysning om i "kassan".
Jag bestämmer själv när vi vill hämta varorna. Orderbekräftelse kommer på mailen. Jag kan ändra beställningen till midnatt dagen före.
 
När vi fått sms om att varorna är packade och klara för hämtning då är det bara att svara och köra fram och få matkassarna inlyfta i bilen av armstarka och trevliga ungdomar. Plocklistan ligger i en av kassarna och kvittot kommer på mailen.
Tekniken är imponerande och om jag undrar över något per mail får jag ett tydligt och bra svar. Det här sätter är både ett smidigt och enkelt sätt att handla sin mat på. Prismässigt? Det blir nog ungefär som vanligt. Man lockas inte av extraprisvaror, som dukas upp i butiken. Dessutom är både skåp, kylskåp och frys inte överfulla som de brukar vara. Jag handlar enligt en middagsmeny jag gjort i samband med att jag lägger beställningen.
Om jag kommer fortsätta att handla så här den dag pandemin är över: Kanske kanske inte. Kan tänka mig en kombination av online och eget handlande.

2 kommentarer:

  1. Jag orkar inte göra sån planering. Vi känner bara efter vad vi vill äta nästa dag...har vi nåt i frysen ??
    Det jag köper vill jag se och välja.
    Vilken tur att jag får agera och ta eget ansvar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är imponerande vilken service som finnes!
    Log när jag läste skylten..? T o m vill du ha varorna i baksätet eller bagaget.😉

    SvaraRadera