Min blogglista

onsdag 4 november 2020

Provbak

 Jag är inte bra på att baka muffins. Finns det något tråkigare än torra muffins? Inom ett par veckor så har jag lovat att baka...ja just det...tjugofem muffins. 
Jag sökte på "Saftiga muffins" på nätet. Det lät bra. Alltså blev det ett provbak.

De var verkligen saftiga och mycket goda MEN med en Polly nedstucken i muffinsen så blev dom verkligen inte vackra om man säger så... Familjen har ett uttryck sen en semesterresa för så där trettiofem år sedan: "Nice try". Den unga servitrisen på restaurangen försökte ta alldeles för mycket betalt av oss och skrattande sa hon bara "Nice try". Det var precis så det blev med mina muffins:
 "Nice try"
Nästa gång, när det är på riktigt, 
 blir det samma muffinsrecept men med annorlunda chokladutsmyckning. DÅ ska dom också bli vackra!



 

2 kommentarer:

  1. Mina muffins är inte torra och med äppleskivor doppade i socker/kanel är de g o d a. Smeten lagom till 12 st i muffinsplåt.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder.
    Härliga tider.
    Härliga smaker.

    SvaraRadera