Min blogglista

måndag 12 oktober 2020

Utställning på Nääs

 På sommarhalvåret bjuder Nääs på utställningar av olika slag. Ofta är det resultat av olika utbildningar. 29 juni fotograferade jag lite av den utställning som handlade om våra olika miljötänk.
Lite roliga var ju dessa stolarna som är gjorda av gamla element. Dynor behövs...aj aj...
4 oktober var jag där igen. Inte så vitfräscha längre men väl lika sittbara.
Den här bilden tog jag också i juni Inte så mysig att sitta i i oktober.
Här är det juni igen. Rolig idé med att välja vad besökaren vill bidra med av de fem alternativen när det gäller miljön.
Jag gjorde naturligtvis som uppmaningen var och valde efter lite funderande ett färgat band och knöt fast det i ställningen.
Titta här! 
Så här ser ställningarna ut nu i oktober. Många hade gjort precis som jag. Färgerna och bidragen var många, rikt varierade och mycket dekorativa så här i höstmörkret.
 

2 kommentarer:

  1. Tänker på Lerums symbol väven....
    Är den alltså miljöanpassad????

    SvaraRadera
  2. Obekvämt och knasigt...och...
    fantasifullt galet.

    SvaraRadera