Min blogglista

torsdag 29 oktober 2020

Online

Det händer en hel del "online" i dessa tider, mer än vanligt. Vi handlar all mat på nätet och hämtar den plockad och färdigpackad i nya fina kassar.
Det blir många kassar....
...och det fylls på hela tiden.
Häromdan gjorde vi av med alla som vi inte har haft möjlighet att använda till något annat. Hur många tror du?
Har aldrig tidigare så tydligt sett varifrån varorna kommer. Vad sägs om...

...bananer från Costa Rica, batterier från Kina, Läkerol från Slovakien, plommon från Italien, mjölk och smör från Finland (extrapriser), svartpeppar från Indien, potatisgratäng från Nederländerna, marschaller från Ryssland, tomater från Spanien, hasselnötskärnor från Turkiet.... Och jag som helst köper svenskt...☺️



3 kommentarer:

  1. Helt sjukt.... Varför ska vi ha tomter från Spanien, potatisgrating från Nederländerna osv?????
    Bananer kan jag förstå men just nu äter vi mest svenska äpplen. Säsongsäta hör ju också till detta ämne tycker jag.

    SvaraRadera
  2. GALET på många sätt !!!!!
    Glasfiberkassar finns i smart strl. och design håller i evighet.
    Köpa varor själv är viktigt för mig (oss). Jag vill se och välja eller välja bort.

    SvaraRadera
  3. Jag ser också fram emot den dag som jag tryggt kan gå och handla vår mat men till dess...
    Antalet papperskassar som vi lämnade till återvinningen var nästan 100 st.

    SvaraRadera