Min blogglista

torsdag 24 oktober 2013

13 oktober...

...var vi för ovanlighetens skull på Maxi i Alingsås. 
Man tror inte sina ögon. Julgranar?
Julstjärnor eller är det adventsstjärnor?
Lika illa!
Varför kan vi inte få vänta? Jag tror att det är bra för människan att just kunna VÄNTA.
Åh, vad jag väntade i tonåren på att luciabilderna skulle komma ut i tidningen eller på Andra advent när det var skyltsöndag i Malmö eller på att julafton närmade sig. Jag VILL vänta, se fram emot, längta....
************
I dag är det FN-dagen. Den dagen firar vi alltid. Husse fyller år!
Dolly har sett hemlighetsfull ut i flera dagar nu så jag kan tro att Husse har längtat...

4 kommentarer:

  1. "Lär dig vänta
    Lilla jänta"
    Detta fick jag höra ofta, som liten.
    Var en otålig tös.
    Men så nyttigt, att få lov (faktiskt en förmån) eller vara tvungen,
    att LÄNGTA efter något.

    PS Julskyltning nu-nej. DS

    SvaraRadera
  2. Det är likadant varje år, julen kommer alldeles för tidigt ...........

    SvaraRadera
  3. Man blir bara TRÖTT på allt som tas ut långt i förväg och segas ut...kommers!!!!...Det är lika dant med semlor och...

    Krama maken och hälsa varmt från oss båda.

    SvaraRadera
  4. Gratulera Maken!!!
    Krama honom och Dolly och ha en härlig dag!

    SvaraRadera