Min blogglista

torsdag 9 februari 2012

Tidningsprenumeration

I tidningar kan man verkligen få ord och det varje dag året runt om man vill. Dagstidningar, kvällstidningar, veckotidningar, månadstidningar...........
Jag tror att jag är som de flesta, nämligen att jag lockas av erbjudanden till en provprenumeration av t.ex. en månadstidning. Bara jag slipper sjalar, väskor, halsband och annat som man tror ska locka mig.... 
Senast nappade jag på en veckotidning "Leva och bo", som tydligen ges ut tillsammans med GT/Expressen. Säkert inget fel på tidningen men för mig räcker det med fyra nummer. 



I LEVA & BO är det mest bilderna som talar och orden som kompletterar. I andra typer av tidningar är det ju precis tvärtom.
Det är ju ibland lite roligt att få en tidning i brevlådan men efter några nummer har jag tröttnat så ofta räcker det med provtiden.


"Faktum", de hemlösas tidning köper jag alltid av en man som brukar stå vid affären. Eftersom jag sällan läser tidningen betalar jag den, lämnar tillbaka den till honom och säger att han kan sälja den en gång till.








1 kommentar:

  1. Faktum är att här kommer ett nygammalt bidrag till
    nyordlistan: Väntlig.
    Jag nog berättat om det förut, men det
    kom till, när barnbarnet satt och väntade på
    tomten och sa: "Jag är så väntlig".
    Underbart minne.

    SvaraRadera