Min blogglista

måndag 6 februari 2012

Ordfyllt gym

I dag är det en av veckans två träningsdagar. Miljön är så genomtänkt för att skapa en varm atmosfär. Vackra materiel och färger möter redan i entrén. Dessutom mycket trevlig personal. 
Väggarna pryds av ord. Vackra ord, vänliga ord, varma ord, uppmuntrande ord, glädjeskapande ord och alla ord finns på rätt plats.

Ord vid spegeln
Första ordet som möter 
När jag går hem
Att få alla ord till sig när man kommer till gymmet eller går hem  tror jag betyder mer för mig än jag anar.

Styrkt av orden sätter jag mig på träningscykeln eller ställer mig på gå-bandet och där kopplar jag in en tv-kanal bara för mig själv och tittar och lyssnar på t.ex. morgon-tv. Så trampar eller går jag omedvetet med koncentrationen på det jag ser och hör. Genialiskt!
Cykel-TV


Sen får jag ju kämpa lite vid redskapen också. Träningsmöjligheter finns för varenda liten muskel i kroppen.

Tro inte allt Du ser..... :))


TRIVSEL   OMSORG   GLÄDJE
I   ORD   OCH   HANDLING
Hit går jag gärna!




4 kommentarer:

  1. Text på bonad:

    Goda tankar, goda ORD
    bringa kärlek på vår jord.

    Vad passar bättre på bloggen idag, än denna lilla vers?

    SvaraRadera