Min blogglista

onsdag 8 februari 2012

Att leka med ord

Jag har alltid tyckt att det är roligt att leka med ord. De flesta har säkerligen tävlat med någon eller några på att ur ett gemensamt ord ta ut nya ord.  Jätteroligt!! Jag är nästan oslagbar...... :))
Sen har vi ju Alfapet/Scrabble/Wordfeud eller vad vi kallar det för. Här kämpar jag, vinner ibland och förlorar ibland. Alltid lika kul!

Korsord roar många. Visst är det härligt när man äntligen byter spår i tankarna och förstår vilket ord som som blir rätt? Det känns nästan som högsta vinsten.


Att blogga är ju också ett sätt att leka med ord. Det är bara jag själv som väljer orden och någon gång emellanåt så hittar jag på ett alldeles eget ord och då är det bingo... för mig i alla fall...... :)) 

4 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på Ditt/Dina
    alldeles egna ord.

    SvaraRadera
  2. Jag löser gärna korsord och visst är det klurigt innan tankarna tänkt liksom "rätt".Nu är mina lösta och på annat språk blir det för svårt.

    Ombestämma sig är ett bra ord tycker jag och kanske kan bidra till din samling.

    VARMA hälsningar

    SvaraRadera
  3. Tomglo är ett annat bra ord (paltkoma tror jag har samma betydelse).

    I den här värmen är det lätt att hamna i det tillståndet när solen gassar dagtid.

    SvaraRadera