Min blogglista

måndag 21 november 2011

Kallt om kinderna

"Frost är iskristaller som bildats av frusen luftfuktighet på kalla ytor som konkreta föremål.Frost bildas vanligen vid högtryck, då vädret är klart eller nästan klart. Om det dessutom är vindstilla så bildas frost ännu oftare." (Klipp från Wikipedia)


Precis så hade vi det några dagar förra veckan.
 Jag såg till och med säsongens första saltbil.

Passade på att ta lite frostiga bilder







Det blev betydligt mildare i slutet av veckan. Skönt tyckte jag...

3 kommentarer:

  1. Iskristaller !!!! JAAAAA... härligt !!!!
    Och vackert med din kamera.
    Nej - till plusgraderna i november och december.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med kristaller, så fint, men nu har vi fått väldigt halkigt, eftersom det regnade igår, och nu är det minusgrader, fram med broddarna och reflexerna, upptäckte att jag inte hade några reflexer när jag gick hem ifrån bussen i svart kappa, inte klokt!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar frost på på bild
    Ingela

    SvaraRadera