Min blogglista

måndag 24 oktober 2011

I dag är det FN-dagen

/:Barn i alla länder vill att det ska bli fred:/
/:Vi vill vara med och skapa fred på vår jord:/
JA, Barn i alla länder vill att det ska bli fred.

Foto: Amanda
Många gånger har jag suttit vid pianot och sjungit sången tillsammans med barn just den här dagen. I alla fall i 23 år eftersom den här sången var given på den skolan jag arbetade då. I idrottssalen var det mörkt så när som på massor av levande ljus, barnen kom in tyst och fint för nu skulle vi sjunga tillsammans och lyssna på egna dikter eller resultat av temaarbeten. FN-flaggan stod på pianot. Det var högtid! Jag minns det med stor glädje.

I dag är det ju flaggdag men vi ha ingen stor flagga. Det får räcka med fasadflaggan för att hedra FN:s 67:e födelsedag. Läste att det finns 113 lokala FN-föreningar runt om i landet. Vill Du kanske veta mer,  kan Du gå in på www.fn.se.


Liten flagga men ändå.......

3 kommentarer:

  1. Vi har oxå flaggat.... känns så bra.../Skilli A-M

    SvaraRadera
  2. Världen förblir ju konstig trots alla sånger vi sjöng...
    Tips! Du kan önska dig en flaggstång i present. Jag fick en för länge sen och den har vi stor glädje av sommartid i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Här får jag veta lite mer om dej, att du arbetat som lärare..........
    Oj då är det FN-dagen, så trevligt ni firade dagen och gör det än.

    SvaraRadera