Min blogglista

måndag 31 augusti 2020

Pelargonfeber

 Pelargonerna har väl aldrig blommat så ivrigt som i år. Vi skickar bilder till varandra och visar.
När H-O byggde vårt växt/lusthus 2009 köpte jag mig en bok om Pelargoner.
Jag läste den från pärm till pärm. Så trevligt att läsa om alla pelargonälskande kvinnor nu och förr.
Så här kunde det se ut hos någon...
...eller så här.
Jag fick riktigt lust att läsa den igen nu när jag har bläddrat i den.
Den här veckan ägnar jag mig åt just pelargoner, mina egna och andras. Vill du dela med dig, skicka mig ett mail med bild/bilder så får fler njuta av din pelargonstolthet.

3 kommentarer:

  1. Älskade pelargoner....
    MEN mest av allt hajade jag till inför årtalet 2009!
    Inte möjligt att det är såååå länge sedan lust/växthuset skapades..... Oj, vad tiden går, tyckte jag att alla tanter sa förr.
    Nu är jag där!

    SvaraRadera
  2. Det finns herrar också som älskar och odlar pelargoner. Jag känner ingen men har läst. Det är alltså ingen tant- blomma.

    SvaraRadera
  3. Skall försöka skicka en bild på pelargoner
    🤗Hur man nu gör det?
    Ingela

    SvaraRadera