Min blogglista

tisdag 25 augusti 2020

Lyssnarsommar 2

 Bland Sofie Sarenbrants många böcker finns alltid att välja på. Du kanske lyssnade på hennes sommarprat i P1?

"Vila i frid" är en snäll kriminalroman, om man kan säga så. Historien utspelar sig på det berömda Yasuragi Hasseludden, ett spa utanför Stockholm. Emma Sköld är polis och jobbar på Nackas kriminalavdelning. Hon får åta sig att lösa de mord som inträffar. Man kan säga att Emma är en betydande huvudperson både i denna och nästa boken av Sarenbrant, "Andra andningen", som jag också lyssnat på. Emma Sköld är ju också människa med allt vad det innebär. 

5 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Ska bli spännande att läsa Sarenbrants böcker. Att lyssna på böcker upplever jag som för segt. Det får bli i bokform för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Segt... Det är nog dom där tio åren som är förklaringen. 😀

      Radera
  2. Antecknat.
    Men tror det blir Alakoski före....
    Om ett tag, det väntar några på kö redan.

    SvaraRadera
  3. Böcker som väntar och nu kan jag läsa igen. Visserligen har jag tålamod men inbillar mig att jag skulle ha ha svårt att koncentrera mig på att bara lyssna.

    Vad gör du under tiden ??

    SvaraRadera
  4. Det där med att göra två saker samtidigt är ju vi kvinnor suveräna på. Städa, laga mat, diska, rensa i trädgården, promenera om man nu vill det och LYSSNA. Suveränt 👍 Många lyssnar under bilturer , dock inte jag.

    SvaraRadera