Min blogglista

måndag 24 augusti 2020

Lyssnarsommar 1

 I våras när vi alla märkte att framtiden kändes annorlunda och oviss bestämde jag mig för att för andra gången prova att lyssnaläsa böcker.  Och fastnade...
Denna veckan ska du få ett boktips varje dag. Jag börjar med min första bok:

Boken handlar om Hilda. Vi får följa henne från födseln då hennes mamma får stirrsjukan, till när hon hamnar i olycka och får lämna sitt hem. Så småningom hamnar hon i Wasa tillsammans med Helli där de börjar jobba på Bomullsfabriken.
En berättelse om kvinnors liv och arbete, om vänskap och kärlek allt sammanflätat med Finlands dramatiska 1900-talshistoria.
Katarina Ewerlöf läser upp boken på ett helt fenomenalt sätt.
 

2 kommentarer:

  1. Skulle kunna vara i Tollered??
    Tänkte på Tuppen, när jag läste Din recension av boken.

    SvaraRadera
  2. Tjoho jag kan läsa med läsglasögon nu och har snart läst ut Skuggsystern.

    SvaraRadera