Min blogglista

onsdag 22 november 2023

igår...

 ...hade vi ett ärende till stan och då ville jag i samband med detta åka till IKEA. Va? Jag som sa när vi besökte nyöppnade IKEA i Kållered att jag ALDRIG kommer att besöka IKEA igen. Jag tyckte det var förfärligt: Massor av bilar, massor av människor och massor av varor. TOO MUCH av allting.
Hur skulle detta nu gå?
Vi parkerade lätt, hittade rulltrappan upp lätt, hittade en anställd att fråga lätt, hittade galgarna och servetterna lätt, hittade kassorna lätt, betalade lätt, hittade hissen ner lätt och där precis utanför stod bilen. Allt gick snabbt och vi fick med oss precis det vi tänkt köpa...
...LÄTT SOM EN PLÄTT.
Ps Jag har ändrat mig angående IKEA men det lär nog ändå dröja ett tag innan vi åker dit igen. DS


2 kommentarer:

  1. Minns den glädje vi kände, när vi var på IKEA 1965.
    Köksbord och stolar till vårt "första" hem inköptes. Nu har vi inte gynnat IKEA mer än med en glass eller korv "på vägen" till Dalarna. Passat så bra, toaletter och snabb service .......var det. Nu har de infört digital beställning och jag vet inte vad....Får se hur vi gör i fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Galgarna servetterna och ljusen räcker l ä n g e .
    Vi har inte varit där än...har inga behov nu. I K-backa finns allt vi behöver. Så bra.!!

    SvaraRadera