Min blogglista

onsdag 29 november 2023

Första snömorgonen i dag


 "En morgon när vi vaknar
är hela världen vit
Och vi förstår att vintern 
har kommit hit.

Då går vi ut och rullar 
oss runt i mjuka snön
Då far vi på vår kälke
rätt ut mot sjön

En snögubbe vi murar
han liknar mest ett troll
Vi sätter dig som näsa 
en bandy boll.

Sen bygger vi en lykta
på gården till vårt hus
Och tänder sen om kvällen
ett litet ljus"

Hurra, jag kom ihåg alla fyra verserna i år också. 
Funderar över under hur många år jag sjungit den här visan vid första snön. Det började när barnen var små... Fortsätter än...

3 kommentarer:

  1. Den sången kan jag också.
    Vinter-vitt- och kallt här också men bara tunt snötäcke.

    SvaraRadera
  2. Dags för en snöängel...
    MEN
    Hur ska jag komma upp när den är klar???
    Fun'drar..... ❄️🌨️

    SvaraRadera
  3. Pulkaväder👍 och härligt med rosiga barnkinder, som Melvins i dag🥰

    SvaraRadera