Min blogglista

fredag 24 november 2023

24 november

"EN DUKTIG FLICKA" stod det i min födelseannons.
Jag döptes redan på KK för att sedan invigas...
...på Frälsningsarmén. Läs vad mamma så fint textat under bilden i albumet. Det gällde ju inte vilket krig som helst utan kriget mot ondskan i världen. Märkligt ändå...
Sedan dopet har jag alltid blivit gratulerad på min namnsdag kanske också beroende på att den infaller precis en månad före julafton.
*********
Ha en fin helg. Snart är det advent.
 

4 kommentarer:

  1. Frälsningsarmens tradition att välkomna en ny medborgare/medlem. Högtidligt! 🙏😇🌿

    SvaraRadera
  2. Gudrun Grattis idag ! 🫶
    Visst blev du en duktig flicka.. det finns många bevis på det.
    Jag ser inte vad det står under kortet tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står så här: Överste Lydahl inviger Gudrun Slotte för Gud och kriget.

      Radera
  3. Fint minne. Jag döptes också på kk och så var det bra med det. 🥰
    Ingela

    SvaraRadera