Min blogglista

måndag 14 november 2016

SUPERMÅNE!

I går kväll satte jag klockan igen. Det här får man ju inte missa.
Största supermånen på 68 år och jag som tyckte förra årets blodmåne var så otroligt vacker både i färg och storlek. Supermånen lär vara ännu mer fascinerande. I skrivande stund (söndag kväll) undrar jag om molnen kommer att skingras och visa upp mångubben på "nära håll".   
PS Nu är det måndag morgon. Jag var uppe strax efter två i natt och visst var det fullmåne men super.... Jag gjorde ett försök till strax efter fyra. Då var det mulet... Förmodligen missade jag det hela. DS


3 kommentarer:

  1. Disigt, molnigt när jag tittade ut nu på morgonen.
    Supermåne var går Du Din "ban"?
    Bäst chans att se den, är gryning eller skymning. När den ligger närmast horisonten upplever vi det starkast. Vi får kolla i kväll......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör ett nytt försök i kväll. Är tydligen för okunnig om himlafenomen....

      Radera
  2. Jag gick ut på trappan i går kväll och vände blicken mot himlen och där var den! Fullmåne var det, gul och fin var den, men jag såg ingen större skillnad mot hur den brukar se ut. Men för all del, jag kan ha fel!

    SvaraRadera