Min blogglista

fredag 25 november 2016

Grill, advent och lite till...

Ja, visst är jag lite bättre i ryggen
Kanske tack vare rådet jag fick från Vårdcentralen att ta...
...två Alvedon och en Ipren tre gånger om dagen. Men...nio värktabletter varje dag! Jag som nästan aldrig tar värktabletter. Jag är i alla fall lite på bättringsvägen men lär känna av sträckningen i några veckor till.
Så är det då Första Advent igen. Inga pepparkakor är bakade, inga lussebullar är bakade, ingen julchokladkaka är bakad... Allt detta brukar vara klart till Första Advent men inte i år... Det blir nog advent ändå eller vad tror du?
Först ska vi i alla fall ha Grillparty här tillsammans med "släkten" i kväll. Lite ovanligt så här i slutet av november men det ska bli kul!
Förberedelser pågår.

 Vi värmer upp växthuset
lägger fram kuddar 
och filtar inför kvällen. 

Strax innan gästerna kommer tänder vi vår eldkorg och 
 alla våra ljuslyktor
och värmer glöggen.
I varma tröjor och jackor ska vi nog njuta av grillbuffén och kvällen. Sen dricker vi kaffe inomhus. Och till kaffet får vi lussebullar och pepparkakor tack vare hjälpsam dotter.
"The show must go on..."

Sen. i morgon eller så, ska jag börja adventa...
Ha en jättefin Första Advent så ses vi på måndag igen.

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott på Gudrundagen! Det låter som en trevlig kväll att grilla med släkten! Njuuut... så blir nog ryggen bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ingen stress över kak/bullbak.
    Vi brukar hinna baka med barnbarnen fast vi är här nu. Bättre sent än aldrig!!
    Släktkalas är det ofta.
    Med grillmästare och stora barn kan du nog få bra hjälp.
    Go kväll på er.

    SvaraRadera
  3. Såååå trevligt!
    Säger som Malin: Njuuut!!
    Och Trevlig Första Addvent!!!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att få se bilder på och läsa om er grillkväll. Hoppas ni fick jättetrevligt och att du snart blir kry.

    SvaraRadera