Min blogglista

tisdag 15 november 2016

Samma trädgård

(Bilden är hämtad från Facebook)

LYCKA...
...är att ha syskon. Under uppväxten var vi tre syskon hemma fram tills jag var tonåring. Då flyttade mina äldre syskon hemifrån. Visst var det skönt ibland att vara "enda barnet" men jag saknade dom.
Min bror gick bort för tolv år sen, alldeles för tidigt. Min syster och jag träffas mycket gärna trots att vi bor en bra bit från varandra. Och visst... det märks tydligt att vi har vuxit upp i "samma trädgård".

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig liknelse.
    Trodde först att det handlade om syskon , som tog med sig var sin blomma från föräldrarnas trädgård.
    Planterade och vårdade på varsitt sätt.
    Resultatet ?

    SvaraRadera
  2. Det stämmer, det är något visst med syskon.

    SvaraRadera