Min blogglista

tisdag 22 november 2016

Inget ont utan...

...att det har något gott med sig.
 Boken, som har legat ett tag fick nu komma fram igen eftersom jag var tvungen att vara lite mer stillsam av mig.  
Hade svårt att acceptera upplägget. 
Boken handlar om två kvinnor, Emma och Nina. I vartannat kapitel är Nina och i vartannat Emma jag-personen. Varje händelse fick man på så vis läsa två gånger men med de olika kvinnornas perspektiv. Tyckte inte om det från början men fascinerades ändå av berättelsen så att jag inte kunde lämna boken helt.
Nu har jag läst färdigt den och ja, den var spännande och intressant och just det ovanliga upplägget bidrog till det.

3 kommentarer:

  1. Är inne på tredje boken...så mycket läser jag inte annars men utan hushållssysslor och bara lata dagar passar det utmärkt.Böckerna lämnar jag kvar här. Det finns en hylla som fungerar så. De flesta är på andra språk.
    "Innan floden tar oss" av Helena Thorfinn
    Läsvärd bok.

    SvaraRadera
  2. Hm, hm vet inte om jag skall låna den, du verkade inte så förtjust i den och då blir jag lite tveksam.

    SvaraRadera
  3. Böcker kan ge förströelse, när man ej kan göra annat.
    Tänk så många böcker det finns.
    Du hinner nog ett par till innan jul och sedan är Du BRA !

    SvaraRadera