Min blogglista

onsdag 4 maj 2016

Vilken lycka...

...att ha en väninna som vet allt om fåglar och dessutom vill dela med sig i trivsamma sammanhang. Alltså; I går morse åkte vi till en sjö och promenerade längs strandkanten och tittade, lyssnade och upplevde en underbar morgon. Då var kameran med.
 Här är vi framme vid målet och...
...kikaren är riktad mot bergen, som du såg på andra sidan sjön. På den lilla gulaktiga trekanten sitter det ofta en pilgrimsfalk, som har bo i närheten. (Här fick kamerans zoom sikta från riktigt långt håll.) Inte just den här morgonen dock men vilken underbar natur!
Spegelblank
 Bäverspår
 Flyt
 Sol
 Inbjudande
Värme
 Vitsippsvackert
 Spegel
Väntan
FÅGELSÅNG och...."överalltihopa lyser Moder Sol"
De närmaste dagarna kommer det att finnas många möjligheter att njuta av vår svenska natur.
Ha en riktigt fin försommarhelg så ses vi på måndag igen.

4 kommentarer:

  1. Skilli A-M04 maj, 2016

    Ja, tänk denna falk, pilgrimsfalken, som nästan var utrotad av oss homo sapiens biocider, den häckar nu vid denna sjö igen. Detta har jag fått förmånen att vara med om att förverkliga, genom att mata vid hacking här i kommunen.
    Härligt få dela med sig av denna lycka !

    SvaraRadera
  2. FINA bilder!
    Fågelskådare har nog nåt sinne som är mer utvecklat..tror jag.
    Jag har också en väninna som "tidigare" visade på och försökte lära mig fåglarnas kvitterljud...lyssna
    si och så och det låter som....
    Jag kan de vanligaste men det hon sa fastnade inte hos mig...tyvärr.
    Att titta ut över VATTEN är en lisa för själen.

    SvaraRadera
  3. Sagolikt vackert och alldeles tyst kan jag tänka! Du är en mästerfotograf!!! Tack för alla fantastiska bilder Du bjuder på!
    Ha en underbar helg

    SvaraRadera