Min blogglista

måndag 30 maj 2016

I min lilla...

...musikhörna har jag en alldeles egen önskan för Fanny och mig.
Tänker mig att jag sitter och spelar på en ukulele eller på det alldeles nystämda pianot. Fanny ligger och njuter bredvid.
Visste du förresten att det bästa sättet att göra rent tangenterna är med...
...tandkräm. Alltså är det också gjort. Så nu spelar jag en stund varje dag. Hur det går med Fanny? Hon går iväg och lägger sig i ett annat rum... Det måste bero på att pedalerna gnäller lite eller?

4 kommentarer:

  1. Det är mycket man kan använda tandkräm till bl.a. att få skorna vita, ett tips från en skoaffär.

    SvaraRadera
  2. Dagens blogg får mig att undra: Hur var det med Dolly och musiken då? Kom hon springande, när hon hon hörde ljuv musik från musikhörnan?
    PS Tack för alla tandkrämstips, det är ju så att tandkräm både slipar och bleker. Skulle förstås haft ett piano, för att använda, det ena tipset. DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag spelade väldigt sällan under Dollys livstid så vet jag inte. Däremot Fanny I älskade musik både från instrument och cd. Då spelade jag ju mycket och gärna.

      Radera
  3. Smaken är ju olika...du får testa och se vilken musik hon gillar bäst.
    Tack för tips...har vita skor som behöver göras fina.

    Har ni tips på hur man behåller vitheten på underkläder..??? för de blir lätt Ovitare fast de är rena.

    SvaraRadera