Min blogglista

måndag 4 april 2016

Skyltfönster

Vi gick förbi en butik i Menton häromdan som jag inte blev klok på. Vad är det som dom säljer här?
 Kan det vara cigarettändare? Det var min första tanke. 
Så förstod jag... eller egentligen inte... Men det var en hel butik fylld av lockande E-cigaretter. Ja, mig lockar dom ju förstås inte men tyvärr säkert en hel del andra. Glada färger, tunna pennliknande, vackra band för att kunna hänga e-cigaretten runt halsen, andra burkliknande för stort innehåll.... Ungdomar?! Alternativ till vanliga cigaretter?  Den lilla forskning som hittills finns skrämmer mig i alla fall. Att byta ut ett elände mot ett annat... Nej tack!!!
  Läs om e-cigaretter här


2 kommentarer:

  1. Skilli A-M04 april, 2016

    Vilket elände: man tror att EC på lång sikt kan orsaka högt blodtryck, astma, KOL, lunginflammation, hjärtarytmier och hjärtsvikt.
    Allt detta för att någon/några ska tjäna lite extra/eller mycket pengar.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänkt vad det finns mycket som man kan köpa, det känns väldigt onödigt ...

    SvaraRadera