Min blogglista

tisdag 12 januari 2016

"Nu är glada julen...

...slut slut slut..."
Julgardinerna var det sista som jag tog bort.
 Ner i lådan till nästa jul.
 Men vad är det här? Ett glatt och obekymrat gäng...
 ...som faktiskt också ska bort.
När jag tror att allt är klart, hittar jag alltid mer...
Till exempel i badrummet. Men den här pyttelilla tomteflickan...
...hon får faktiskt vara med i köket hela året tillsammans med den lilla lilla tomtegubben och...
...under trappan hänger alltid den gamla hustomten och håller ett vakande öga över oss. 

5 kommentarer:

  1. Oj då vilken söt tomte, fick bara sån lust att virka en liknande, om det är okej... jag bara älskar att virka, sticka, dockor och och ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle vara roligt att se en nyare variant av min minst 75:åriga tomte.

      Radera
  2. Vi har plockat bort julsakerna och det känns bra med lite nytändning. För säkerhets skull lät jag lådan stå kvar inom räckhåll ifall...I år städade jag bort en del som vi inte använt på flera år (bortskänkes). Det fick bli en ny mindre finare låda som nu står långt inne i klädkammaren. Finemang !!

    SvaraRadera
  3. I morgon är det KNUT !
    Så då åker "den" ut.
    Hos oss också.

    SvaraRadera
  4. Nu har vi snart våren att se fram emot.

    SvaraRadera