Min blogglista

måndag 4 januari 2016

Året som gått I

ÅRSKAVALKADER LIGGER JU I TIDEN. 
DENNA VECKAN KOMMER NÅGRA TILLBAKABLICKAR.
***********
Sen och minimal skörd i år.
 Druvorna fick sitta kvar ovanligt länge
 Blev till osötad juice som tidigare år och...
 ...jag hade egentligen inte behövt komihåg-lappen. Omöjligt att glömma förra årets brännskada. 
En del druvor fick bara ligga i en glasskål och vara vackra eftersom de inte hade mognat. Ett tydligt bevis på sommarens brist på sol och värme. Bättre lycka nästa år!

2 kommentarer:

  1. Egna vindruvor kan fortfarande kännas som ett exotiskt inslag i Sverige. Jag minns ingen som odlade vindruvor, när jag var barn. Nu har jag tre vänner som skördar, mer eller mindre varje år.

    SvaraRadera
  2. Man ska inte ge upp...
    bättre lycka nästa gång...
    trägen vinner...
    efter regn kommer solsken...
    skam den som ger sig...
    osv

    SvaraRadera