Min blogglista

onsdag 2 september 2015

MANNAMINNE

"En annorlunda kulturupplevelse" står det på Mannaminnes hemsida.

Och visst är det så
Samlarmani...
...är bara "förnamnet".
Finns ingen röd tråd som jag märkte i alla fall...
...allt, vad som helst...
...och då allra helst STOOORA saker...
...gamla spårvagnar t.ex.
Hur kommer man på det?
En stor målad kontrabas i skogen...
...ett kinesiskt hus bland alla femtio husen...
...ett dragspelshus...
...med fin väggdekoration. 
Kan Du se vilken sång noterna visar? Skriv i kommentarsfältet!
Fin konstutställning i ett av husen.
Det är nog lika bra att du läser på deras hemsida. Av så mycke grejer blir jag bara trött, jättetrött...

3 kommentarer:

  1. Försöker gnola noterna men jag kommer inte på vad det kan vara för bit .......förstår att du blev trött, jättetrött .........

    SvaraRadera
  2. Mycket ska man se......
    och det får man i/på Mannaminne!

    SvaraRadera
  3. Min kära musikaliska syster såg att noterna på väggen visade " Drömmen om Elin..." jättefin melodi av Carl Jularbo.

    SvaraRadera