Min blogglista

fredag 11 september 2015

Intresse/Hobby/Glädje

Teknisk utveckling går så fort så fort och jag tycker ju att det är så roligt att dokumentera tankar och upplevelser av helt skilda slag med hjälp av en kamera. Telefonens kamera är ju fantastisk att alltid ha tillgång till men... Om jag till exempel skulle vilja förstora en sån bild så skulle inte pixlarna/punkterna i bilden räcka till. Därför så...
...har jag köpt mig en kamera till. Den fick inte vara större än att jag skulle kunna ha den i jackfickan till exempel. 
Nu återstår att lära sig de olika funktionerna... Hmmmm... Dom är många och tekniskt avancerade. Men men... Det ska ju vara så viktigt i min ålder att lära sig nya saker, så jag får jobba på det. 
Ha en fin hösthelg! Vi ses på måndag igen.



3 kommentarer:

  1. Gillar också tekniska saker, få undersöka hur det fungerar, men har märkt att det tar längre tid att fatta ..... jag fattar inte varför .....

    SvaraRadera
  2. Väntar på bild från nya kameran.
    Antagligen får Du berätta, att det är den nya, som "knäppt till".
    Tror inte man ser någon skillnad i en "gammal" laptop eller kanske ?

    SvaraRadera
  3. Tekniska grejer måste vara lätta att hantera för jag är inte lika nyfiken som du är. Instruktioner är ofta så krångligt skrivna så även det lätta blir svårt att fatta. Undrar ibland vem som skriver dom. Att förklara ENKELT och med färre ord vore önskvärt ofta tycker jag.
    Lycka till !

    SvaraRadera