Min blogglista

fredag 10 juli 2015

Smultron

Jag skulle vilja ha ett riktigt smultronställe...
Det har jag ju många egentligen men jag skulle vilja ett där det växer smultron. Min mamma hittade ett sånt och plockade för att servera dom på julafton. Då fanns det ingen frys så hon konserverade dom precis som hon gjorde med så mycket annat. Men men... När julafton kom så kunde vi bara konstatera att den konserveringsmetoden inte var till för smultron. Vilken besvikelse.
*******************
Ha en fin helg med eller utan smultron, så ses vi på måndag igen. 

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M10 juli, 2015

    Smultronstället vi går till varje sommar har gett många liter genom åren. Ett år gav det 2,5 liter vid ett tillfälle. Då frös vi några. Inte heller det någon höjdare...... så trä´ dem på strå. Lukta och ÄT !

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att ha det så...Avundsjuk!

    SvaraRadera
  3. Vi har vårt Lisabo nära sjön...där mår vi bra ...extrabra när det är somrigt väder.
    Här finns smultron både på tomten och i naturen. Malva (14 år redan )och hennes kompis Alice kunde lätt plocka 2 långa smultronstrån var. Det blir ett gott och fint sommarminne.
    Vi har smultron på tomten i Floda också.Du kan få plantor för de förökar sig med revor och nya plantor som jag får dra bort och kasta.

    SvaraRadera