Min blogglista

fredag 17 juli 2015

Nya vägar

I går provade vi så en ny morgonpromenad.
För länge, länge sen promenerade vi ofta i det här skogsområdet.
 Det vimlar av stigar så det gäller att hålla reda på hundarna så vi inte kommer ifrån varandra. Det har nämligen hänt en gång just här. Vår hund den gången, Kajsa också en labrador, kom inte till rätta förrän dagen efter...
 Skogen här är gammal och träden står tätt.
 Jag går nog inte lika gärna själv här.
 Vi stötte på den här breda stigen. Den ska vi prova nästa gång för att se var vi hamnar.
Precis i skogskanten ligger det här gamla huset. Det sägs att här har varit en smedja för länge länge sen..

Så här blev då vårt första försök till ny frukostpromenad

Två kilometer är ju lite lite men på vindlande små stigar så är det bättre att titta på tiden och den är helt ok. 
På appen Endomondo får man reda på det mesta från promenaden. Distans, Varaktighet, Min. höjd, Maxhöjd, Vätskeförbrukning, Kaloriförbrukning, Medeltempo och Maxtempo. Viktig information? Absolut inte i alla fall för mig. Lite fascinerande ändå att lilla appen i lilla telefonen i lilla fickan vet så mycket om vad jag gör och inte gör.... Som tur är så går den att stänga av och avstängd är den alltid utom i går...
************
Ha en go helg så ses vi på måndag igen.


3 kommentarer:

  1. Kontroll.....huvaligen....det låter stressande när jag bara läser allt.
    VEM har glädje av detta ??
    Gå du i lugn och ro på stigar där du känner dig trygg och strunta i medel - maxtempo och ........

    SvaraRadera
  2. Skilli A-M17 juli, 2015

    Tror vi gått där. Härlig skog och en bäck? Lite trolskt. Letade säkert någon fågel den gången......

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara en intressant skog, spännade med en makapär som visar hur man gått osv, det gillar jag, skulle gärna ha en sådan på mej ibland ...........

    SvaraRadera