Min blogglista

fredag 26 april 2013

Det ska vi fira...

I eftermiddag och kväll träffar jag mina klasskamrater från LIVB, latinlinjen vid Majornas i Göteborg. Först träffas vi på skolan och sen åker vi vidare till Långedrags Värdshus.
Klackarna i taket!!!
Då ska vi fira att vi allihop klarade studentexamen...
...för 50 år sedan.
Vilken förfärlig dag egentligen som trots tuff och nervös start slutade alldeles underbart. Det var andra tider då med tuffa ämnesförhör inför bistra censorer på självaste studentdagen...
Inte konstigt att min mössa har gulnat.
"Sjung om studentens lyckliga dar..."
*********
Vi ses på måndag igen. Till dess... ha en riktigt fin helg!!



4 kommentarer:

  1. Önskar dej en trevlig kväll och en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Skilli A-M26 april, 2013

    Hoppas Ni blir riktigt många på festen.
    50 år sätter sina spår och är en lång tid, där mycket har förändrats. Spännande få höra efter helgen.

    SvaraRadera
  3. Ha det så trevligt på festen!

    SvaraRadera
  4. Nu har du träffat dina "gamla" skolkamrater och fått olika levnadsöden berättat för dig.
    Det är kul att mötas igen helt klart.

    50 års jubileum...då tänker jag på tidningars gruppkort med "gamla" tanter MEN vi har ju konstaterat att du inte är nån sån.

    SvaraRadera