Min blogglista

torsdag 19 april 2012

Våren i Provence

Först måste jag naturligtvis berätta att marknader i Frankrike är härliga bonnamarknader. Det är en njutning att bara titta på alla traktens alster i form av handarbete, bröd, kött, frukt, bär, grönsaker, vin, honung mm mm och här finns inget tingeltangel. 
Nog om det!

När våren vällde över oss i P så vill man fånga den och ta med den hem. Det gick inte helt bra med tanke på denna veckan i Sverige men bilder kan värma gott. Här får Du se några.

Bild från Arles
Bild från Apt
Bild från Apt
Bild från Avignon
Bild från Arles
Bild från Saint Remy
Bild från Gulan

4 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att våren är den skönaste tiden, underbart att se alla dessa blommor som växer t.o.m. i asfalten.

    SvaraRadera
  2. När jag tittade mer noga, ser det ut som blommor som ramlat ner ifrån trädet???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt! Det är blommor från trädet på bilden före. Jag tyckte det var så härligt att trädet delat med sig av sin färg till asfalten.

      Radera
  3. Skilli A-M19 april, 2012

    Säger bara : TACK

    (Och välkommen tillbaka Maggan)

    SvaraRadera